czwartek, 13 listopada 2014

Wspomnienia z wakacji - Chorwackie Kornaty

Archipelag Kornati z lotu ptaka



Oglądając zdjęcia z okresu wakacji i naszych letnich rejsów natrafiłam na zdjęcia z Archipelagu Kornati  perełki chorwackich wysepek. Jego nazwa pochodzi od największej z wysp - Kornat .


Wyspy wchodzą w skład Parku Narodowego Kornati którego powierzchnia to zaledwie 69 km² .Według Chorwatów są to najpiękniejsze wysepki na całym Adriatyku.
Wyspy z których składa się archipelag zbudowane są z wapienia, stąd też wiele tu jaskiń, szczelin, grot, liczne klify i malownicze zatoczki.







 Kiedy dodamy do tego wyjątkowy jasno-złoty kolor skał wapiennych nad lazurem morza i pod błękitem nieba ,bogactwo podwodnego świata fauny i flory który można podziwiać wprost z pokładu łodzi przez idealnie przejrzystą wodę....nic dodać nic ująć RAJ. 






Wyspy są niezamieszkałe panuje tutaj  cisza i spokój. Idealne miejsce dla żeglarzy i nurków. Rozmawiając z miejscowymi trochę nie opacznie a trochę zadziornie zapytałam dlaczego tak kochają Kornaty , przecież jest tyle pięknych miejsc w Chorwacji czemu właśnie one maja być Chorwacką perełką.


                                                           


Na moje naiwne pytanie zasypali mnie swoimi pytaniami: jak mogę tego nie widzieć?!: ..te widoki, ...ta woda, ...ten klimat, spokój, urok, surowości i piękno, urwiska i przestrzenie. Aż słów im było brak. Przypomina mi to zapalczywość z jaką ”nasi” Górale zachwalają swoje Tatry.







Tak naprawdę doceniam urok całej Chorwacji, jest trochę dzika i urokliwa ale niewątpliwie cudowna. Choć naprawdę nie jestem pewna czy bardziej lubię i  zarazem podoba mi się Dugi Otok czy Kornaty.











Tym którzy tu jeszcze nie byli być może zdjęcia pomogą w podjęciu decyzji co Waszym zdaniem w Chorwacji jest najpiękniejsze. Ale przede wszystkim zachęcą do obejrzenia tych cudów na własne oczy.









Już teraz zapraszam na rejs z Nami naprawdę warto zobaczyć Chorwację na żywo.


Zachęcam do czytania następnego postu gdzie zamieszczę zdjęcia Dugiego Otoku.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz